onsdag 26 mars 2014

Min egna stolpmössa

Ja här är min stolpmössa och jag så klart! Jag har virkat den här
helt själv! Men man måste kunna många olika virksätt. T.ex:
Luftmaskor, fasta maskor, smygmaskor och så klart stolpar!
Den här mössan är faktiskt en riktig vårmössa!
Här ser ni en liten närbild på mössan. Jag har gjort en "vågkant"
som jag kallar den. Det ser ju ut som vågor! Här ser man också 
att mössan är gjord av stolpar.

Här är en lite tokig bild på mig och min mössa! Jag tänkte också 
lite på bilden som jag nu har lagt ut på min blogg. Jag tänkte att 
jag skulle stå vid en stolpe som jag nu gör på bilden också. Och
så tänkte jag också att det skulle vara lite tokigt! 

Ja här var lite "fakta" om min stolpmössa!




5 kommentarer:

  1. Klart att en stolpmössa måste fotograferas vid en stolpe :) Ja - det är en riktig vårmössa. Så duktig du är att handarbeta.

    SvaraRadera
  2. Oj så många stolpar av alla sorter! :) Jag tycker du är jätteduktig som kan så många olika maskor och virktekniker.

    SvaraRadera
  3. Vad du är duktig på att virka och skapa saker! Själv är jag ganska dålig på att virka och tycker inte det är så kul. Jag stickar istället och får titta på alla andra, som t.ex. dig, som gör så fina virkade saker. Din mössa är verkligen superfin!

    Hälsningar Catja

    SvaraRadera
  4. Hej Agnes! Vilken snygg mössa du virkat! Jag tycker mycket om den vågiga kanten. Den gör mössan speciell!
    Ewa med bloggen tygochgarn

    SvaraRadera
  5. Vilka fina saker du gör och vilka fina texter du skriver! Din stolpmössa var väldigt snygg, kul att jag hittade till din blogg!

    SvaraRadera