torsdag 13 februari 2014

Alla hjärtans dag

Det här fina alla hjärtans dag kortet gjorde jag faktiskt med blyertspennans suddgummi! Det kanske låter konstigt men jag ska förklara: Först ritade jag ett hjärta på ett helt vanligt papper. Sedan klippte jag ut det och satte den på en rosa tunn kartong. (Det kan bli jobbigt att hålla. Sätt något tungt på så den trycks ner.) Sedan så tog jag en penna och doppade pennans suddgummi i röd färg. Sen så tryckte jag bara massor av prickar. När jag hade gjort alla prickar tog jag av hjärtmallen och lät färgen torka. Efter en stund stämplade jag alla bokstäver. Färdigt! Så enkelt är det att göra ett roligt och fint alla hjärtans dag kort! Så sätt igång!

1 kommentar:

  1. Oj så fint kort du har pysslat. Tack för ide´n! Jag tror att jag skall göra likadana.... och en glad alla hjärtans dag till dej också!

    SvaraRadera